فلزات رنگین
خانه / تسمه برنج / قیمت عمده تسمه برنجی آلیاژی | انواع برنج آلیاژی + کاربردها

قیمت عمده تسمه برنجی آلیاژی | انواع برنج آلیاژی + کاربردها

تسمه برنجی

تسمه برنجی به دلیل انعطاف پذیری، ماشینکاری مناسب و مقاومت در برابر خوردگی، کاربردهای زیادی دارد.برنج آلیاژی از مس و روی است. به منظور افزایش قابلیت ماشینکاری برنج ، مقدار کمی سرب  و برای افزایش استحکام و خواص مکانیکی آن، مقدار کمی قلع به آن اضافه می کنند.

تسمه برنجی با کمتر از ۳۷ درصد روی برای انعطاف پذیری  مناسب است.این مقدار درصد از فلز روی، خواص مکانیکی برنج را افزایش می دهد. تسمه برنجی با بیش از ۳۷ درصد روی قابلیت کار سرد در دمای محیط را ندارد. آنها معمولا به عنوان ریخته گری و کار استفاده می شود.

قیمت عمده تسمه برنجی

برنج چیست؟

آلیاژ برنج از مس و روی (Cu-Zn) ساخته شده است.
برنج هایی که حاوی عناصر دیگری مانند قلع، آلومینیوم، سیلیکون، منگنز، نیکل و سرب هستند، برنج های آلیاژی نامیده می شوند و بیشتر به روش ریخته گری تولید می شوند.
برنجی که دارای عناصر دیگری در سطح ناخالصی باشد، قابل کار نامیده می شود.
با افزایش درصد روی در مس، سختی و استحکام آلیاژ افزایش می یابد و رنگ برنج از قرمز به زرد کم رنگ تغییر می کند.

اگر عناصر دیگری به آلیاژ مس و روی اضافه شود، عموماً خواص مکانیکی برنج افزایش می یابد و این نوع آلیاژها را برنج مخصوص می نامند. البته نمی توان فقط ساختارهای ساده ای از محلول جامد α یا β+α را از آن انتظار داشت.
عناصری مانند سرب، قلع، آهن، منگنز، نیکل و غیره همیشه به عنوان عناصر آلیاژی یا عناصر ناخالص در برنج وجود دارند. و مقدار این عناصر هرگز از ۱-۲٪ تجاوز نمی کند.

همانطور که گفته شد،ترکیب آلیاژ مس و روی برنج نامیده می شود. بسته به درصد روی و مس، می توان انواع برنج را به دست آورد. با افزایش درصد روی در مس، سختی و استحکام این آلیاژ افزایش یافته و رنگ برنج از قرمز به زرد کم رنگ تغییر می کند. روی با نقطه ذوب C 419 و چگالی ۱۴٫۷ گرم بر سانتی متر مکعب در مذاب مس با نقطه ذوب C 1083 و وزن مخصوص ۹٫۸ گرم بر سانتی متر مکعب معمولاً به صورت غیر همگن یا غیر یکنواخت قرار می گیرد که مشکل اصلی جداسازی آن را ایجاد می کند. از آنجایی که تا ۳۲ درصد روی می تواند به صورت α تک فاز در مس در دمای محیط وجود داشته باشد، α-برنج نامیده می شود که از ساختار تک فازی بلورهای محلول جامد روی و مس تشکیل شده است.

قیمت عمده تسمه برنجی

ویژگی های مهم برنج

  • به دلیل رنگ تقریبا طلایی آن در دکوراسیون استفاده می شود.
  • در جاهایی که اصطکاک کم مورد نیاز است، مانند مهره های قفلی به کار می رود.
  • به دلیل آکوستیک بودن در آلات موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مقاوم در برابر کدر شدن و لکه شدن
  • چکش خوارتر از روی و مس
  • مس موجود در برنج به آن اثر میکروب کشی می دهد.
ترکیب آلیاژ مس و روی برنج نامیده می شود. بسته به درصد روی و مس، می توان انواع برنج را به دست آورد.

قیمت عمده تسمه برنجی

کاربرد آلیاژ برنج

از آلیاژ برنج از قدیم الایام به عنوان قاشق، سماور، کتری و قوری و در قالب لوله های مبدل حرارتی، ریخته گری، صنایع هوایی، گندله سازی، فنر، کلید، اتصالات و …استفاده میشد.

فلز برنج و آلیاژهای برنج خواص بسیار خوبی دارند که باعث می شود در کاربردهای صنعتی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی ها و کاربردهای برنج آشنا کنیم:

  1. از آلیاژ برنج برای ساخت آلات موسیقی مانند سازهای بادی، بوق و غیره استفاده می شود.
  2. آلیاژهای برنج به طور گسترده ای برای انتقال آب از طریق لوله ها و سایر اتصالات استفاده می شود.
  3. استفاده از این آلیاژ برای ساخت موتورهای دریایی و قطعات پمپ بسیار رایج است.
  4. یکی از کاربردهای متداول آلیاژ برنج در ساخت قطعات ساعت، پایانه های الکتریکی و مهمات است، زیرا این آلیاژ ماهیت غیر مغناطیسی دارد، یعنی تحت تاثیر انرژی مغناطیسی قرار نمی گیرد.
  5. آلیاژ برنج C-360 ترکیبی است که حاوی عناصر مس، روی و سرب است. این آلیاژ مانند سایر آلیاژهای برنج مقاومت و سختی خوبی دارد و برای استفاده در ماشین آلات بسیار مناسب است.
  6. از این آلیاژ در تولید پیچ ​​و مهره، قطعات رزوه دار، ساخت و ساز، پایانه، شیر آب، انژکتور و غیره استفاده می شود.
  7. از آلیاژهای مختلف برنج نیز در ساخت پنجره های مشبک، جواهرسازی، تزیین و ساخت لوازم تزئینی، ساخت نشان (مدال)، دستگیره در، بدنه اتوماتیک و … استفاده می شد.
  8. آلیاژهای برنج قوی، سخت و مقاوم هستند و به دلیل خاصیت میکروب کشی خوب (اثر الیگودینامیک) در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند،زیرا آلیاژهای برنج نسبت به همتایان خود مانند روی و مس چکش خوارتر هستند.

 

قیمت عمده تسمه برنجی

انواع برنج و آلیاژهای آن

برنج حکاکی یکی از انواع آن شده است. این نوع ورق برنجی حاوی ۱-۲ درصد سرب است. از آنجایی که از این نوع ورق برنجی برای ساخت انواع مدال استفاده می کنند، نام برنج حکاکی شده را برای آن انتخاب کرده اند. از دیگر کاربردهای برنج حکاکی شده می توان به ساخت لوازم آرایشی، اجزای ساعت، متر و … اشاره کرد.

برنج آرسنیک نوع دیگری از آلیاژ برنج است که حاوی ۰٫۳ درصد عنصر آرسنیک است. این عنصر از خوردگی فلز در برابر آب جلوگیری می کند. بنابراین مقاومت برنج آرسنیکی در برابر آب بسیار بالاست به همین دلیل از آن برای ساخت لوله های آب، مبدل های حرارتی، مخازن، بدنه رادیاتور و … استفاده می شود.برنج آرسنیک رنگ زرد روشن و زیبایی دارد. این نوع آلیاژ نیز مانند سایر آلیاژهای برنج چکش خوار است.

قیمت عمده تسمه برنجی

قیمت عمده تسمه برنجی

گروه بازرگانی فرتاک یکی از معتبرترین واحدهای فروش فلزات رنگین در قالب های مختلف از جمله تسمه برنجی می باشد. اگر برای تولید محصول مورد نظر نیاز به تسمه برنجی دارید، می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. گروه بازرگانی فرتاک به دلیل فروش مستقیم محصولات خود به صورت عمده بهترین قیمت تسمه برنجی را دارد. اگر محصول خود را به صورت آنلاین سفارش دهید، به دلیل کاهش هزینه های حمل و نقل و موارد دیگر، واقعاً می توانید تسمه برنجی را با بهترین قیمت به صورت آنلاین تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: فروش گرد ۱۵۰

قیمت عمده تسمه برنجی

< آدرس سایت: www.irfelezco.com
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاور فروش عمده (خانم تکین)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129623701
پست الکترونیکی: info@irfelezco.com

مطلب پیشنهادی

عمده‌فروشی تسمه برنجی

عمده‌فروشی تسمه برنجی ( ویژه ساخت قطعات، بدلیجات، شیرآلات ..)

عمده‌فروشی تسمه برنجی شکل‌های گوناگونی از این محصول را به مشتریان عرضه می‌کند. تسمه برنجی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonفروش (فقط) عمده