فلزات رنگین
خانه / لوله آلومینیومی / مرجع عرضه لوله توپر آلومینیومی Al 12 خوش تراش

مرجع عرضه لوله توپر آلومینیومی Al 12 خوش تراش

لوله توپر آلومینیومی Al 12 

لوله توپر آلومینیومی Al 12  یکی از محصولات مقاوم در صنعت محسوب می شود. آلومینیوم یکی از انواع فلزات صنعتی است که محصولات زیادی از آن تولید می شود. لوله آلومینیومی در انواع و وزن های مختلف تولید می شود. این محصول مزایای زیاد و کاربردهای گسترده ای دارد. برای تولید لوله های آلومینیومی از آلیاژهای مقاوم مختلفی استفاده می شود. بنابراین می توان لوله آلومینیوم را با توجه به نوع آلیاژ، روش تولید، نوع شکل و اندازه به انواع مختلفی تقسیم کرد.

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

کاربرد لوله توپر آلومینیومی

یکی از لوله های پرکاربرد در صنعت لوله های آلومینیومی  Al 12  می باشد که از لوله های فلزی با پایه غیر آهنی است. لوله های آلومینیومی دارای وزن کم، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی بالا هستند. این فلز و آلیاژهای آن به طور کلی به دو دسته ریخته گری و فرفورژه تقسیم می شوند. آلیاژهای ریخته گری آلومینیوم به دلیل سیالیت خوب برای ریخته گری قطعات مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین دسته مفید آلیاژهای آلومینیومی که برای ساخت لوله های آلومینیومی استفاده می شوند به هشت گروه اصلی از ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تقسیم می شوند که این گروه ها از عناصر آلیاژی مختلف تشکیل شده و دارای خواص متفاوتی هستند.

برای ساخت لوله های آلومینیومی معمولا از آلیاژهای ۶۰۰۰ گروهی استفاده می شود که چکش خواری بالایی دارند.

پرمصرف ترین آلیاژهای سری ۶۰۰۰ که برای لوله سازی مناسب بوده و در ساخت لوله های آلومینیومی کاربرد دارند آلیاژهای ۶۰۶۱، ۶۰۶۳ و همچنین آلیاژهای ۶۱۰۱ می باشند. لوله آلومینیوم ۶۰۶۱ یکی از پرمصرف ترین آلیاژهای آلومینیوم است که مقاومت در برابر خوردگی خوب و انعطاف پذیری بالایی دارد. به طور کلی آلومینیوم فلزی نرم، انعطاف پذیر و چکش خوار با چگالی ۲٫۷ کیلوگرم بر متر مکعب است. رنگ این فلز خاکستری نقره ای و منبع استخراج آن بوکسیت است.

لوله آلومینیومی دارای مقاومت در برابر خوردگی بالا، استحکام خوب، قابلیت جوشکاری، انعطاف پذیری و چکش خواری بالا بوده و به دلیل وزن کم و دوام بالا در بسیاری از موارد از جمله موارد زیر استفاده می شود:

  • رادیاتور
  • تهویه کننده هوا
  • خشک کن حمام
  • لوله های انتقال سوخت و روغن در هواپیما
  • آنتن تلویزیون
  • ساخت لوازم دکوراسیون منزل
  • سیستم های هیدرولیک
  • خطوط سوخت
  • ساخت قاب و قفسه

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

مزایای استفاده از لوله توپر آلومینیومی

  •  وزن سبک

  • مقاوم در برابر خوردگی

  • جوش پذیری خوب

  • آنودایز شدن

  • غیر مغناطیسی بودن

  • هادی الکتریکی و حرارتی

  • استحکام بالا

  • قابلیت بازیافت

  • رنگ پذیری بالا

  • آراسته بودن

  • چکش خواری و انعطاف پذیری خوب

میلگرد آلومینیومی خوش تراش، آلومینیومی با خاصیت تراشکاری عالی است و در تمامی صنایع شکل دهی قابل استفاده است.

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

روش تولید لوله آلومینیومی

برای تولید لوله آلومینیومی معمولا از روش اکستروژن استفاده می شود. در این روش بیلت ها را با آلیاژ مورد نظر در قالب های چدن قرار می دهند تا مقطع دایره ای شکل بگیرد. بیلت ها را در دمای کمتر از نقطه ذوب از قبل گرم می کنند تا چکش خواری آن ها افزایش یابد، سپس آنها را در یک اکسترودر قرار می دهند که در آن یک قوچ بیلت ها را با فشار به سمت جلو حرکت می دهد تا بیلت ها از قالبی به قالب دیگر رانده شوند. شکل لوله عبور می کند، با عبور از این قالب فولادی آلومینیومی به شکل لوله از دستگاه خارج می شود. معمولاً لوله های خروجی تاب دار هستند و برای رفع خمیدگی لوله آلومینیومی ابتدا و انتهای لوله را با دستگاه مخصوص کشیده می شود تا لوله کاملا صاف شود.

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

آلومینیوم خوش تراش چیست؟

این نوع آلومینیوم که به طور خاص در کارگاه میلگرد آلومینیومی خوش تراش ساخته می شود، میله فلزی نقره ای است که چگالی کمی دارد. عنصر اساسی و اصلی در ساخت میلگرد آلومینیومی خوش تراش، فلز آلومینیوم است، اما با توجه به کاربردهای مختلف آن، آلیاژهای مختلفی نیز به آن اضافه می شود. فلز آلومینیوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است به همین دلیل در صنایع مختلف از آن استفاده می شود.

اگر در تولید میلگردهای آلومینیوم از آلیاژ دیگری استفاده نشود، می توان آن را یک فلز رسانا با مقاومت بالا و استحکام متوسط ​​در نظر گرفت. به همین دلیل برای افزایش استحکام میلگرد آلومینیوم آلیاژهایی مانند منیزیم، منگنز، مس و … به آن اضافه می شود. میله آلومینیومی که به خوبی گردانده شده است تنها ۵ درصد از آلیاژهای دیگر را به فلز آلومینیوم اضافه می کند و به این ترتیب آلومینیوم تولید شده در این شرکت دارای استحکام، رسانایی بالا و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشد. اغلب میلگردهای ساخته شده در میلگرد آلومینیومی خوش تراش ۳ متر طول و ضخامت آنها بین ۸ تا ۵۲۰ میلی متر متغیر است.

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

ویژگی های انواع میلگرد آلومینیومی خوش تراش و آلیاژهای مورد استقاده 

در یک طبقه بندی کلی از آلیاژها و عناصری که به میلگردهای آلومینیومی اضافه می شوند، در حالت استاندارد از سری ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قرار دارند، معمولا آلیاژهای ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ نسبت به سری های دیگر قوی تر بوده و مقاومت آنها نیز بالاتر است. اما آلیاژهای سری ۵۰۰۰ باعث جوش پذیری بالا در میلگردهای آلومینیومی و افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی می شوند و آلیاژهای سری ۶۰۰۰ نیز باعث افزایش چکش خواری فلز آلومینیوم می شوند.

آلومینیوم فلزی سبک است که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. میلگردهای آلومینیومی مانند تمامی محصولات دیگر در این زمینه به رنگ خاکستری یا نقره ای تولید می شوند که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. هر یک از آلیاژهایی که به میله آلومینیومی به خوبی برش خورده اضافه می شوند، خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از ویژگی های نوار آلومینیومی خوش تراش عبارتند از:

– مقاومت بالا در برابر خوردگی
– ضد زنگ
– هادی مناسب برای جریان الکتریکی
– هادی خوب برای گرما
– جوش پذیری بالا
استحکام: البته باید توجه داشت که استحکام آلومینیوم بستگی به آلیاژهایی دارد که به آن اضافه می شود، گاهی میلگرد آلومینیومی به اندازه میلگرد فولادی استحکام دارد.

مقاومت نوار آلومینیومی خوش تراش در برابر حرارت باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد باشد.

لوله توپر آلومینیومی خوش تراش

برای خرید میلگرد آلومینیومی خوش تراش چه کنیم؟

برای خرید انواع محصولات لوله توپر آلومینیومی خوش تراش کافیست با شماره های شرکت فرتاک تماس بگیرید و از مشاوره خوب کارشناسان فنی گروه بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: خرید کلی تسمه آلومینیوم ۱۰-۲۰ خوش‌تراش

< آدرس سایت: www.irfelezco.com
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاور فروش عمده (خانم تکین)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129623701
پست الکترونیکی: info@irfelezco.com

مطلب پیشنهادی

مرکز فروش لوله آلومینیومی در تهران

تخصصی ترین مرکز فروش عمده انواع آلیاژ لوله های (۵۰ نوع) آلومینیومی در تهران

تخصصی ترین مرکز فروش عمده انواع آلیاژ لوله های (۵۰ نوع) آلومینیومی در تهران لوله‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonفروش (فقط) عمده